[adrotate group="1"]

Sanacija tunela Ormanica počela je 4. maja. Rok za izvođenje je pet mjeseci, što znači da bi početkom septembra trebali biti radovi završeni. No, kao što vidimo iza mojih leđa, radovi su u punom jeku i sve je izvjesnije da taj rok neće biti ispoštovan. Ono što saznajemo od izvođača radova je da bi radovi mogli potrajati i do Nove godine.

Vrijednost ugovora za izvođenje radova je oko dva miliona KM, a investitor je Javno preduzeće Ceste Federacije BiH u čijoj je nadležnosti ovaj magistralni put. Iz tog preduzeća u odgovoru na naš upit navode da su očekivali kako će projekat biti završen u planiranom roku, te da ne postoje problemi zbog same rekonstrukcije.

”Rekonstrukcija tunela Ormanica će rezultirati saniranim tunelom sigurnim za odvijanje prometa, bez prisustva ledenica i curenja vode što je do sada ugrožavalo učesnike u prometu”, navode iz JP Ceste FBiH.

To će svakako imati koristi za privrednike u kantonu, što i sami potvrđuju.

”Nama je sva infrastruktura vrlo bitna, pogotovo putna infrastruktura, jer kada je to sve uredu, mi smo brži u isporuci roba i usluga prema Evropskoj uniji. Ono što imamo protiv je intenzitet radova, jer smatramo da se neće ostvariti dinamički plan koji je predviđen”, navodi Ramiz Karić, predsjednik Udruženja poslodavaca TK.

U jednom momentu dok bude trajala rekonstrukcija odnosno sanacija gornjeg dijela tunela bit će obustavljen u potpunosti saobraćaj. To će značiti da će automobili i ostala vozila koristiti alternativne putne pravce.

Već tada, privrednici bi mogli imati gubitke i osjetiti posljedice, što nije bio slučaj u dosadašnjem toku sanacije tunela Ormanica.

”Ukoliko dođe do takvog zatvaranja, izazvat će dodatne troškove privredi Tuzlanskog kantona imajući u vidu da je privreda TK izvozno orjentisana i da je to najbliži izlaz prema Evropskoj uniji”, rekao je Karić.

Manja vozila u periodu potpune obustave saobraćaja kroz tunel, koristit će alternativni pravac predviđen uz sami tunel koji je kako je vidljivo za sada neuređen, dok bi kamioni, autobusi i ostala veća vozila trebali koristiti drugi putni pravac Srebrenik – Bukva. Taj alternativni pravac je izgrađen, međutim Karić navodi da će se uz svakodnevnu upotrebu, ovaj put vrlo brzo oštetiti. U tom slučaju trebat će ga ponovo rekonstruisati, ako tunel Ormanica bude zatvoren u potpunosti duže od mjesec dana.

Izvor:RTV Slon