[adrotate group="1"]

Rekonstrukcija tunela Vranduk i mostova na magistralnoj cesti M17 paralizirala je Bosnu i Hercegovinu i negativno utjecala na sliku o našoj zemlji, naročito u vrijeme godišnjih odmora i vjerskih praznika, kada se bilježi veći broj turista. Šteta za privredu je nemjerljiva, ali su na gubitku i građani koji su prinuđeni svakodnevno prometovati ovom dionicom puta M17.

Na spomen Vranduka nekad smo pomišljali na tvrđavu, srednjovjekovnu Bosnu – simbol snage, postojanosti, kontinuitata. Vranduk danas: rekonstrukcija tunela, mostova, gužve, nervoza. Simbol slabosti sistema, nestručnosti i slabe pripremljenosti za velike projekte.

– Odvijanje saobraćaja kroz tunel je izuzetno otežano s obzirom na sigurnosne uslove. Konstrukcije koje se postavaljaju u tunelu u mnogoj mjeri otežavaju saobraćaj, pogotovo teretnim vozilima, i to usporava samo kretanje – kaže Admir Gazić, načelnik Policijske uprave 1 Zenica.

Zbog katastrofalnih uvijeta prolazak kroz tunele traje minimalno 20 minuta i ako se tome doda čekanje u vrijeme velikih gužvi to može trajati satima. Policijski službenici su maksimalno angažovani i prate odnos kretanja vozila iz oba smjera. Apeluju da se koristi alternativni putni pravac Zenica – Banlozi – Nemila, jer nema zastoja i čekanja.

Posljednji mjesec stanje se malo normalizovalo i udarne rupe na zaobilaznici su sanirane, priča stanovnik Vranduka Hasan Šehić.

Kilometarske gužve neki su iskoristili za dodatnu zaradu. Tako se na ovoj dionici puta nude različiti proizvodi i usluge – od prodaje parfema do čišćenja šajbi.

Projektom vrijednosti oko 16,7 miliona maraka obuhvaćena je rekonstrukcija dva tunela, dva mosta, te izgradnja novog tunela za evakuaciju dužine oko 850 metara. Kako bi skratili rok sa 18 na 16 mjeseci, predviđeni su dodatni troškovi oko 700.000 maraka, a u julu je uvedena treća smjena.

federalna.ba