Najveći svjetski oglašivači odgađaju planirane reklamne kampanje i smanjuju budžet zbog pandemije koronavirusa.
Oko 81 posto velikih oglašivača odgađa oglase, prema podacima Svjetske federacije oglašivača (WFA), koja je istraživala članove koji zajedno troše 57 milijardi dolara godišnje na kupovinu medijskog prostora i marketinške naknade, navodi se u izvještaju objavljenom u utorak.
Članovi WFA uključuju gigante poput firmi AB-InBev, Airbnb, Diageo, L’Oreal, Coca-Colu, Unilever i Visa.
Više od polovine (57%) ispitanika reklo je da je smanjilo budžete mnogo ili malo zbog epidemije virusa. Trideset četiri posto anketiranih članova WFA odgodilo je oglasne kampanje za jedan ili dva mjeseca zbog epidemije, a 6 posto na neodređeno vrijeme.
Ali gotovo petina (19 posto) reklo je da koronavirus do sada nije imao uticaja na termine marketinških kampanja.
Mnogi brendovi su izmijenili ili povukli reklamne kampanje jer su bile neprimjerene novoj situaciji, odnosno savjetima za održavanje higijene i socijalne distance u vrijeme pandemije. Naprimjer, lanac brze hrane KFC je zaustavio reklamu u Velikoj Britaniji na kjoj su ljudi prikazivani kako ližu prste, a Hershey je uklonio oglas na kojem se ljudi grle.
Iako su mnogi veliki oglašivači odgodili planirane kampanje, oni sada stvaraju nove kao odgovor na pandemiju, navodi WFA. Polovina ispitanih je pokrenula nove reklame ili uskoro namjeravaju, a 29 posto planira nove kampanje.
No, ukupni uticaj na marketinške budžete je veliki, a jedan analitičar sugeriše da bi američka industrija reklama mogla izgubiti gotovo 26 milijardi dolara.
Marketinške agencije rade s klijentima kako bi im pomogle da postave pravi ton u svojim kampanjama tokom krize.
Istraživanje WFA sugeriše da je 21 posto velikih oglašivača znatno smanjilo marketinške budžete, dok ih je 36 posto donekle smanjilo. Nešto manje od trećine (32 posto) reklo je da nema promjene u potrošnji.
BiznisInfo
A.Osmičić