Uvoz vode u prvom tromjesečju 2020. godine nešto je manji nego u istom periodu u 2019., kada je sa stranih tržišta apsorbovano ovog prirodnog izvora energije u vrijednosti od 51,20 miliona KM.

U prva četiri mjeseca ove godine, naša zemlja je uvezla vode u vrijednosti od 44 miliona KM dok je istovremeno na međunarodno tržište plasirala prirodnu vodu vrijednu prosječno 12,5 miliona KM. 

Prema podacima Spoljnotrgovinske komore Bosne i Hercegovine, uvoz vode u prvom tromjesečju 2020. godine nešto je manji nego u istom periodu u 2019., kada je sa stranih tržišta apsorbovano ovog prirodnog izvora energije u vrijednosti od 51,20 miliona KM. Naša država na uvoznu vodu troši milione KM. 

Kada se uporede prva tri mjeseca ove i prošle godine, zapaža se da je pored smanjenog uvoza i izvoz nešto manji zato što je u 2019., u periodu januar – april, BiH izvezla vode u vrijednosti od 15,13 KM, kako navodi Indikator

Potrebna bolja promocija domaćih proizvoda

Očekivanja nadležnih su da će se situacija sa uvozom i izvozom promijeniti jer je već izvjesno vrijeme u planu investiranje u fabriku za flaširanje vode, u naselju Kijevo, opština Trnovo. 

Sve procedure, kao i standardizacija su privedene kraju. Sada se očekuje posjeta delegacije, kao i da se riješi potrebna papirologija, u cilju plasiranja domaće vode na arapsko tržište. Pandemija virusa korone malo je poremetila planove tako da ćemo sada vidjeti dalji razvoj situacije“, navodi Svanimir Kreštelica. 

Dodaje kako su očekivanja da se u fabrici puni u prosjeku oko 2.000 flaša po satu i kako se uvoz može smanjiti jedino uz konkretnu podršku domaćim preduzećima. 

Prema procjenama ekonomskih stručnjaka, naši potrošači će se prije odlučiti za strani proizvod, koji ima dobar marketing (ili reklamu) i pri tom će vrlo moguće zanemariti činjenicu da je možda isti takav domaći proizvod puno kvalitetniji. 

Što se domaće proizvodnje tiče, tu se ne radi dovoljno na promovisanju kvaliteta naših proizvoda. Ovo isto važi i za domaću vodu, koja bi trebalo više da se prezentuje potrošačima. U svakom slučaju, neophodna je već podrška relevatntnih institucija jer je najbrži put do osvajanja tržišta, biti bolji od konkurencije. (agroklub.com)

A.Osmičić