foto: ilustracija

Zbog nemogućnosti da svoju robu prodaju na pijaci ili barem mjestima na otvorenom, poljoprivrednici su svoje tezge prinuđeni prebaciti na internet. Ipak, online prodaja sa sobom nosi određene izazove, za onoga ko je nov u tim vodama. Zato smo pitali regionalnog marketinškog stručnjaka Dragana Varagića, koji su to mogući problemi na koje poljoprivrednici, koji prvi put koriste društvene mreže, nailaze i koja je to najbolja internet praksa koju treba usvojiti. Evo, njegovih savjeta.

Mnogi poljoprivredni proizvođači posljednjih dana, počeli su reklamirati svoje proizvode online, odnosno preko društvenih mreža – u čemu najviše griješe?

Društveni mediji i mreže imaju ozbiljnog poslovnog smisla kada se koriste duže vremena. Ako se koriste kao oglasnik – može i to, ali su efekti mnogo manji u odnosu na to kada se stalno bavimo društvenim medijima. Mogu li se u BiH poljoprivredni proizvodi naručiti preko interneta?

Poljoprivrednici uglavnom imaju ograničenu količinu proizvoda u ograničenom vremenu – nemaju stalno dostupne proizvode tokom cijele godine. To znači da je potrebno prije nego što se roba pojavi i nakon toga, biti prisutan na društvenim mrežama i komunicirati sa potencijalnim kupcima, da bi se steklo povjerenje koje će se iskoristiti kada agrarni proizvodi postanu aktuelni.

Jedan od najvećih problema u poljoprivredi jeste dilema kupaca da li će dobiti zdrave i svježe namirnice. Potrebno je vrijeme da potrošači povjeruju da će uvijek dobiti onu najbolju ponudu.

Pronađite svoja onlilne mjesta

Mnogi, u prvom redu stariji, proizvođači izražavaju netrpeljivost prema internet medijima, u čemu je online promocija u prednosti od pijačne?

Glavna prednost interneta je to što se na njemu možete ponašati kao i u realnom svijetu i možete izabrati način komunikacije koji vam najviše odgovara:

  • ako želite samo da plasirate proizvode za dalju prodaju ili kranjim kupcima, imate sajtove, servise i platforme koje služe za to i treba ih pronaći ili se raspitati koje su najbolje;
  • ako inače koristite oglasnike u klasičnom poslovanju, imate i njih u online formi;
  • ako volite da pričom prodajete proizvode finalnim kupcima, onda su društvene mreže idealne ili
  • ako se inače oglašavate u poljoprivrednim časopisima, imate i online poloprivredne medije za oglašavanje.

Ako ste sada počeli da koristitie internet za plasiranje svojih proizvoda, moja preporuka je da pronađete online mjesta na kojima možete direktno plasirati svoju robu, a kasnije će doći i sve ostalo.

Koji su Vaši savjeti za svakog poljoprivrednika koji želi samostalno reklamirati svoje proizvode na društvenim mrežama?

Moj glavni savjet je da treba konstantno komunicirati sa potencijalnim kupcima, bilo da se to radi besplatno ili putem plaćenih kanala. Ako niste spremni za to, ne morate mnogo koristiti društvene mreže u početku.

Hrana se dobro prodaje preko Instagrama?

U čemu je prednost Facebook-a u odnosu na Instagram i obrnuto, kad je u pitanju prodaja poljoprivrednih proizvoda?

Na Facebook-u može mnogo više toga da se pokaže i napiše u odnosu na Instagram, a i načini prodaje su efikasniji. Međutim, potrebno je to sve naučiti i isprobati. Kod Instagrama, slika govori više od 1.000 riječi i dokazano je da se hrana dobro prodaje preko ove mreže. Tu je fokus na prikazu kvaliteta hrane.

Kada i zašto je dobro platiti reklamu na Facebook-u?

Ako imate mnogo proizvoda koje želite brzo da prodate, veoma dobar način je korištenje reklamiranja na mrežama i Google-u. To je naročito važno ako imate dobar odnos cijene i kvaliteta onoga što prodajete, a cijena je veća pa se kupci dvoume.

Krajnji kupac mora biti zadovoljan

Pojedini potrošači žale se na ažurnost u odgovaranju proizvođača na direktne poruke putem ove mreže, a sa druge strane, sami proizvođači, zauzeti su radovima u polju – kako to sve uskladiti?

U dobro organizovanim poljoprivrednim domaćinstvima različite osobe su zadužene za različite dijelove poslovanja. Kada internet i društvene mreže postanu važne poljoprivrednicima, trebalo bi imati nekoga ko se bavi komunikacijom putem ovakvih kanala. Nerijetko, ta osoba vodi i računa o tome da se poručena roba dostavi onom ko je naruči.

Kako na društvenim mrežama biti bolji od konkurencije?

Ukratko, u poslu uspjevaju oni koji pružaju svojim korisnicima ono što im je potrebno – i da su nakon toga ti korisnici zadovoljni. To isto važi i na društvenim mrežama, gdje je fokus na kvalitetnoj komunikaciji.

Agroklub

A.Osmičić

[sc_embed_player fileurl=”http://www.b1tv.ba/wp-content/uploads/2021/07/TELESKY-d.o.o.-REKLAMA.mp3”]